"Ya Allah, Kau telah kurniakan kami anak-anak dan zuriat dalam keadaan sebaik-baiknya. Kami memohon kepadaMu...., perelokkanlah akhlak mereka, permudahkanlah perjalanan hidup mereka, lindungilah mereka dari fitnah dunia, kurniakanlah mereka jodoh dari kalangan orang yang baik-baik. Jadikanlah mereka anak-anak yang mengerjakan sholat dan lembut hatinya serta ampunkanlah mereka. Sesungguhnya kami tidak mempunyai kekuatan melainkan Engkau yang mempunyai kekuatan. Amin..."

Ads

Exchange Link di sini

Blog ini adalah berkenaan parenting dan cerita tentang AshA's FaMiLy, cerita untuk anak-anak kami...

Saya seorang ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu. Saya sangat suka berkongsi tentang breastfeeding dan saya menyokong breastfeeding. Saya bersedia berkongsi dengan pembaca, anda tanya, saya cuba jawab....

Saya juga sangat berminat dengan pendidikan dan tarbiyah awal anak-anak. Apa yang saya dapat, saya kongsi di sini. Harap anda juga dapat berkongsi dengan saya.

Semua tulisan dan gambar2 di sini adalah hak milik AshA's FaMiLy, kecuali yang telah dinyatakan telah di ambil dari mana2 sumber.

Harap pembaca menghormati hak milik saya. Sila maklumkan pada saya jika ingin ambil apa2 dari sini ya! Jangan la copy & paste tanpa kredit pada saya....

Apa yang ditulis adalah berdasarkan pengalaman dan sedikit kajian dan perbincangan.

Sekiranya pembaca tidak selesa dgn tulisan ini, sila maklumkan secara privacy kpd saya dan anda boleh close blog ini sekiranya anda merasakan entry dalam blog ini tak berkaitan dan tak sesuai dgn anda... Janganlah sengaja nak mensensasikan blog comel saya ni...

Harap maklum dan Selamat Membaca!

Wednesday, June 24, 2009

Award lagi...

This award pun dari UmmiKhayra jugak.. Agak lama dah peram nih... Thanks UK kasi this award... Haha, baru lagi dalam dunia blog nih, UK dh kasik award nih... Friendship forever!
Kene jawab soalan ke? Paste award dulu lah...

Soalan2nya adalah seperti berikut...

Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ni...
1. Nama sebenar UmmiKhayra adalah Sharini Binti Selamat...
2. Khayra Amirah is her first daughter. Initial KA sama ngn husband UK, Khairul Adha...
3. FTWM tapi rajin berblogging and sgt concern pasal perkembangan Khayra yg sangat comel itu...
4. Graduan UKM, Bangi...
5. Kenal UK melalui Ummi Salsabila...

Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award yang seterusnya...
1. Nama sebenar Shaakira Binti Uzir, isteri kepada Ahmad Ashraf Bin Mohd Zabawi, Ummi kepada Anas bin Ahmad Ashraf...
2. Berkahwin pada 30 Mei 2008, melahirkan Anas on 29 Mac 2008...
3. Graduan UIAM, Gombak, Bachelor of Accounting...
4. Baru jatuh cinta dengan dunia blog... Sebelum ni ada blog jugak, http://asha.gen-7.com/ tp start aktif bila dah ada Anas, semangat lebih sikit coz dpt ramai kawan...
5. FTWM jugak as Account Executive kat Construction Company, tapi bercita2 nak jadi WAHM...
6. Anak sulung dr 5 beradik...
7. Sekarang sangat2 merindui kawan2 zaman study dulu yg rata2nya kerja kt KL/Sel... kite sorg je la yg kat Kedah ni...
8. Sangat suke baca blog kawan2, cari info pasal baby, baca pengalaman mommies kat malaysia ni...
9. I Support & Love Breastfeeding...
10. Lahir 30 September 1984 kat KL...

Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe tentang mereka...
1. [-suziey-]: ibu kepada aQeel yang comel bangat, putih melepak cam ibu die... baru kenal [-suziey-] tp best sgt borak2 ngn ibu aQeel ni... best baca your blog...

2. Ibu Ayra: Kak Long anak Mak Yah jiran sebelah rumah kitorang, Ibu kepada si kecil Ayra yg dah ada 8 batang gigi...

3. MamaManja: Fresh lagi kenal MamaManja ni... Br smlm post entry utk contest yang dianjurkan oleh MamaManja...

4. Fazlinil Irma Mohamed Aki: Senior saya masa sekolah menengah, Ma'had Attarbiyyah Al-Islamiyah (MATRI)... Sekarang kat London, jd bibik... Canggih ooo bibik ni, bukan bibik agent mcm bibik indon tu tp jaga anak2 rakyat Malaysia gak yang stay kat sana, kawan Cik Ema... Teringin nak bawak Anas gi London jumpe Cik Ema...

5. Kak Long Siti Aisyah (isyacraft): dh lama sangat kenal kak long ni, ms kecik2 lagi... dh macam family... rajin kak long ni, pandai masak, jahit, siap ade blog all about craft...

6. Shayyidah Mazlan: Ni plak my junior kat MATRI dulu... Mude2 lagi dh kahwin, skrg dh ada anak sorg, mohd al-kharizmi a.k.a rizmi...

7. shakeymirza: baru sesangat kenal... belum betul2 rapat lg, br visit blog shakeymirza... blh bkawan sbb saya undi airell utk contest aksi menarik ketika anak tido...

8. Mama Damia (alinalan.blogspot.com): sama la mcm shakeymirza...kenal coz undi utk damia for the same contest... good luck for all of you!

9. mama-qaisara: my inspirasi nak buat stok EBM banyak2...

10. miela77: pun br kenal... kak iela yg tegur dulu... thanks for being my friend...

Dan kpd sume yg blum dpt award ni, saya anugerahkan kat korg sume... saya nak senaraikan ramai lagi, tp syarat die 10 org je... so, yg tak tersenarai pun bleh amik award ni tau... jgn malu2 kucing... kebanyakan yg tersenarai di atas pun, mgkin ada yg dh dpt award ni... tp saya anugerahkan sekali lagi, amik tau!

Ummi & Abah sayang Anas

1 comment:

Fazlinil Irma said...

Lagi Canggih Bibik Ni Siap Ada Blog.. Leh main Tenet Sambil Keja..
HAHAHAA...Suka..Suka :p

Now it is easy to present special someone a great personalized photo gift.

Happy Breastfeeding!

Happy Breastfeeding!

My Breastfeeding Achievement Awards

Lilypie Breastfeeding tickers
Silver 6 weeks
Rose Quartz 3 months
Garnet 6 months
Amber 9 months
Gold 12 months
Emerald 18 months
Sapphire 2 years

Our Family

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Anas-Ummi-Abah

Anas-Ummi-Abah

Anak susuan AshA's Family

Anak susuan AshA's Family
Akifah Solehah bt Faidzul Mursyidi