"Ya Allah, Kau telah kurniakan kami anak-anak dan zuriat dalam keadaan sebaik-baiknya. Kami memohon kepadaMu...., perelokkanlah akhlak mereka, permudahkanlah perjalanan hidup mereka, lindungilah mereka dari fitnah dunia, kurniakanlah mereka jodoh dari kalangan orang yang baik-baik. Jadikanlah mereka anak-anak yang mengerjakan sholat dan lembut hatinya serta ampunkanlah mereka. Sesungguhnya kami tidak mempunyai kekuatan melainkan Engkau yang mempunyai kekuatan. Amin..."

Ads

Exchange Link di sini

Blog ini adalah berkenaan parenting dan cerita tentang AshA's FaMiLy, cerita untuk anak-anak kami...

Saya seorang ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu. Saya sangat suka berkongsi tentang breastfeeding dan saya menyokong breastfeeding. Saya bersedia berkongsi dengan pembaca, anda tanya, saya cuba jawab....

Saya juga sangat berminat dengan pendidikan dan tarbiyah awal anak-anak. Apa yang saya dapat, saya kongsi di sini. Harap anda juga dapat berkongsi dengan saya.

Semua tulisan dan gambar2 di sini adalah hak milik AshA's FaMiLy, kecuali yang telah dinyatakan telah di ambil dari mana2 sumber.

Harap pembaca menghormati hak milik saya. Sila maklumkan pada saya jika ingin ambil apa2 dari sini ya! Jangan la copy & paste tanpa kredit pada saya....

Apa yang ditulis adalah berdasarkan pengalaman dan sedikit kajian dan perbincangan.

Sekiranya pembaca tidak selesa dgn tulisan ini, sila maklumkan secara privacy kpd saya dan anda boleh close blog ini sekiranya anda merasakan entry dalam blog ini tak berkaitan dan tak sesuai dgn anda... Janganlah sengaja nak mensensasikan blog comel saya ni...

Harap maklum dan Selamat Membaca!

Tuesday, January 18, 2011

Kete kena langgar...



Tarikh: 18 Jan 2011
Masa: tak sure tp masih dlm lunch hour lebih kurang 1.30pm kot
Tempat: Simpang dari City Plaza yang berhampiran roundabout AmBank, Maybank, JKR Alor Setar tu.
Perlanggaran antara Proton Gen-2 (mine) dan Naza Ria (group Celcom, drivernye lelaki)

Alkisahnya, Ummi dan Achik nak ke Avon. Kami dah pusing kat situ takde parking, so kami decide nak ke Avon Mergong. So, masa kejadian, mmg dah plan nak keluar la dari Pekan Alor Setar yang sibuk time tu. Kiranya kami nak pusing balik. Bila kat simpang, macam biasa, kena la BERHENTI kan. Lepas kete depan Ummi jalan, Ummi nak amik turn kuar simpang la. Tapi sebab nampak ada moto nak lalu, Ummi BERHENTI lagi. Dalam 30 saat dah berenti tu, tetibe dengar bunyi kat belakang.

Hadoi! Nampak kete Naza Ria mencelah kat tepi, die terus jalan je, tak berenti then die masuk parking... Ummi plak, rapat ke kiri, kena parking la sbb nak tgk kerosakan & yang penting nak claim la...

Tunggu punya tunggu dia tak keluar2 pun. Tapi nampak la adik2 manis Celcom kuar dari kete. Diorang ade nak wat promotion kat mana2 kot.

Tunggu lagi, die tak kuar gak. Takkan Ummi nak gi kat die kot. Takut pun ada, dah la kami ni pempuan. Pastu Ummi call Abah cite pasal kejadian, Abah suh panggil staff pejabat mai tolong setelkan.

Tak lama pastu brother tu mai. Terus dia cakap, "Adik break mengejut tadi," hoho, rasa cam nak marah je. Saya kat simpang kot. Awak takleh la assume saya boleh terus keluar sbb depan tu jalan besar. Awak pun mencelah ikut tepi. Lagipun saya dah BERHENTI agak lama dah before awak langgar tu. Dan awak kat belakang, takkan salah saya kot...

Hoho... Menggigil Ummi cakap time tu. Tetibe rasa perut mengeras. Oh, baby terkejut ke? Ummi ketaq sangat masa tu... Terus rasa sakit kepala, nak pitam, perut mengeras...

Dia tanya nak report ke? Ummi malas la nak setel kat balai. Kalau die leh tanggung bayar harga nak kena cat balik bumper tu, lebih baik setel kat situ je. So, die gi bincang ngan boss dia. Kebetulan boss die ade kat sebelah. Boss dia mai tgk kete kami. Pastu boss die cadangkan bawak gi cat kt bengkel yg diorang biasa. Bincang punya bincang, kami setuju. Tapi lewat petang sket sbb diorang de keje kat situ. Tukar no tepon, staff kami pun dah sampai, so, ptg ni staff kami tolong bawak kete kami gi bengkel yang dimaksudkan tu...


Nukilan Ummi & Abah buat anak kesayangan, Anas

us-kecik

4 comments:

munna said...

nasib baik takde apa2 ... selalunya mmg siapa langgar belakang sah-sah dia yg salah...

yatie chomeyl said...

nasib baik nothing serious happened to u,baby terkejut kot tu shira..take care tau, naisb baik shira x sorang2 masa tu

Suziey Ahmad said...

lor siot jek..salah dia nk pass kt org plak kesalahan tu..klu repiort balai pn dia slah sbb dia kt blakang..org depan xkan salah pnya

e.l.i.z.@ said...

astagaaaa...seb baik takde mende..kompom baby terkejut..tak pasal² kete calar huhuhu

Now it is easy to present special someone a great personalized photo gift.

Happy Breastfeeding!

Happy Breastfeeding!

My Breastfeeding Achievement Awards

Lilypie Breastfeeding tickers
Silver 6 weeks
Rose Quartz 3 months
Garnet 6 months
Amber 9 months
Gold 12 months
Emerald 18 months
Sapphire 2 years

Our Family

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Anas-Ummi-Abah

Anas-Ummi-Abah

Anak susuan AshA's Family

Anak susuan AshA's Family
Akifah Solehah bt Faidzul Mursyidi

Blog Archive