"Ya Allah, Kau telah kurniakan kami anak-anak dan zuriat dalam keadaan sebaik-baiknya. Kami memohon kepadaMu...., perelokkanlah akhlak mereka, permudahkanlah perjalanan hidup mereka, lindungilah mereka dari fitnah dunia, kurniakanlah mereka jodoh dari kalangan orang yang baik-baik. Jadikanlah mereka anak-anak yang mengerjakan sholat dan lembut hatinya serta ampunkanlah mereka. Sesungguhnya kami tidak mempunyai kekuatan melainkan Engkau yang mempunyai kekuatan. Amin..."

Ads

Exchange Link di sini

Blog ini adalah berkenaan parenting dan cerita tentang AshA's FaMiLy, cerita untuk anak-anak kami...

Saya seorang ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu. Saya sangat suka berkongsi tentang breastfeeding dan saya menyokong breastfeeding. Saya bersedia berkongsi dengan pembaca, anda tanya, saya cuba jawab....

Saya juga sangat berminat dengan pendidikan dan tarbiyah awal anak-anak. Apa yang saya dapat, saya kongsi di sini. Harap anda juga dapat berkongsi dengan saya.

Semua tulisan dan gambar2 di sini adalah hak milik AshA's FaMiLy, kecuali yang telah dinyatakan telah di ambil dari mana2 sumber.

Harap pembaca menghormati hak milik saya. Sila maklumkan pada saya jika ingin ambil apa2 dari sini ya! Jangan la copy & paste tanpa kredit pada saya....

Apa yang ditulis adalah berdasarkan pengalaman dan sedikit kajian dan perbincangan.

Sekiranya pembaca tidak selesa dgn tulisan ini, sila maklumkan secara privacy kpd saya dan anda boleh close blog ini sekiranya anda merasakan entry dalam blog ini tak berkaitan dan tak sesuai dgn anda... Janganlah sengaja nak mensensasikan blog comel saya ni...

Harap maklum dan Selamat Membaca!

Friday, October 7, 2011

Kemalangan kecil

Petang smlm lepas amik Anas & Aliff di rumah bs, ummi pun drive keluar mcm biasa. Takdela drive laju sbb tu kawasan kampung, lorong kecil & ramai budak2 dok main petang2 camtu. Macam biasa mata Ummi ni sentiasa dok perati budak2 yang tengah main sambil suruh Anas panggil 'kakak' or 'abang'. Dah tahu dah budak2 kampung tu jenis menonong je keluar tak tengok kereta dulu.

Pastu ada sorg budak perempuan ni berlari kat tepi jalan, tiba2 dia jatuh betul2 kat depan kereta Ummi. Luckily Ummi mmg tgh perhatikan dia. Ape lagi Ummi pun brek mengejut sampai Anas terperosok kt depan dashboard & kepala terhantuk cermin depan.

Tu la Anas dah byk kali Ummi marah suruh duduk atas car seat tp degil. Nak kita je yg ikut ckp dia. Dlm keta dia suka duduk kt tgh2 sbb tu la blh terhantuk ke depan. Habis pecah bibir. Anas nangis skjp. Budak pempuan tu plk terkejut agaknya, cpt2 dia bgn & patah blk gi kt kawan2 dia. Muka die pucat.

Ummi tgk2 keadaan diorg xde pape. Anas la luka sikit. Pujuk2 Anas Ummi teruskan drive. Kami lalu depan umah pekerja bangla Abah, Anas terus sebut 'umah mat' haha... Tgh dok nangis tu smpt lagi...

Balik rumah terus tuam dgn ais. Pastu jumpa sesape je die tunjuk la bibir die yg bengkak tu. Bila org tanya 'kenapa tu?' die pun jawab, "Kena kat keta Ummi"

7 comments:

yatie chomeyl said...

sian anas, lenkali duduk dlm car seat ye., x mau degil2 ckp ummi

Fazlinil Irma said...

alahai.. sian anas.. takpelah anak lelaki kena kuat kan.

tp lepas ni umi kena bertegas dgn anas.

anas.. duduk dlm car seat ye..! :)

Ibu Yusuf Maryam said...

Alahai, kesian anas. Harap2 cepat baik mulu tu..

transformed housewife said...

siannye Anas. harap2 lps ni dia nak duduk dlm car seat diala.

Golden Rose said...

alahai kesiannya....amzar penah kena hantuk sekali di kepala kat cermin depan keta masa sha brek mengejut...sejak hari tu dia mesti wajib pakai seat belt...dah serik la tu.

Ummi Salsabila said...

Alahai sian dia.Lama aunty tak jenguk anas..:)

p/s: shira,msuk anak 2.blog mkin bersawang kan? bercinta betul nak update skang!

Unknown said...

lama tak jengah shira..

apa khabar.. si baby pun dah besor yer... :)

Now it is easy to present special someone a great personalized photo gift.

Happy Breastfeeding!

Happy Breastfeeding!

My Breastfeeding Achievement Awards

Lilypie Breastfeeding tickers
Silver 6 weeks
Rose Quartz 3 months
Garnet 6 months
Amber 9 months
Gold 12 months
Emerald 18 months
Sapphire 2 years

Our Family

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Anas-Ummi-Abah

Anas-Ummi-Abah

Anak susuan AshA's Family

Anak susuan AshA's Family
Akifah Solehah bt Faidzul Mursyidi