"Ya Allah, Kau telah kurniakan kami anak-anak dan zuriat dalam keadaan sebaik-baiknya. Kami memohon kepadaMu...., perelokkanlah akhlak mereka, permudahkanlah perjalanan hidup mereka, lindungilah mereka dari fitnah dunia, kurniakanlah mereka jodoh dari kalangan orang yang baik-baik. Jadikanlah mereka anak-anak yang mengerjakan sholat dan lembut hatinya serta ampunkanlah mereka. Sesungguhnya kami tidak mempunyai kekuatan melainkan Engkau yang mempunyai kekuatan. Amin..."

Ads

Exchange Link di sini

Blog ini adalah berkenaan parenting dan cerita tentang AshA's FaMiLy, cerita untuk anak-anak kami...

Saya seorang ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu. Saya sangat suka berkongsi tentang breastfeeding dan saya menyokong breastfeeding. Saya bersedia berkongsi dengan pembaca, anda tanya, saya cuba jawab....

Saya juga sangat berminat dengan pendidikan dan tarbiyah awal anak-anak. Apa yang saya dapat, saya kongsi di sini. Harap anda juga dapat berkongsi dengan saya.

Semua tulisan dan gambar2 di sini adalah hak milik AshA's FaMiLy, kecuali yang telah dinyatakan telah di ambil dari mana2 sumber.

Harap pembaca menghormati hak milik saya. Sila maklumkan pada saya jika ingin ambil apa2 dari sini ya! Jangan la copy & paste tanpa kredit pada saya....

Apa yang ditulis adalah berdasarkan pengalaman dan sedikit kajian dan perbincangan.

Sekiranya pembaca tidak selesa dgn tulisan ini, sila maklumkan secara privacy kpd saya dan anda boleh close blog ini sekiranya anda merasakan entry dalam blog ini tak berkaitan dan tak sesuai dgn anda... Janganlah sengaja nak mensensasikan blog comel saya ni...

Harap maklum dan Selamat Membaca!

Monday, June 15, 2009

Anas jalan-jalan lagi... Ep:1

Hari Sabtu je kami memang tak lekat kat rumah... Kenduri je sepanjang cuti sekolah ni... Kali ni kenduri Uncle Haris kat SP...

Kami bangun awal coz nak jogging kat Tasik Darulaman dulu... Hm, Anas je yang tak bangun2... Ye la, malam tu dah lewat baru Anas tido, memang la tak boleh nak bangun... Dia bersembang2 ngan Ummi & Abah... Penat Ummi & Abah layan dia yang tak mengantuk langsung pun... Dapat susu Ummi baru nak tido...

Ni la aksi Anas yang tanak tido... Masa ni dah kul 1 lbh...

Program Sabtu kami bermula dengan jogging kat tasik Darulaman... Jogging ke? Ummi jalan je sambil tolak kete Anas... Ucu pun ikut sekali... Abah pun jalan je coz tanak tinggalkan Anas...


Dalam kete before bertolak... TIDO....


Da sampai pun, TIDO lagi...

Ucu, Anas yang masih TIDO & Ummi... Kat Tasik Darulaman... Kitorang jalan2 pusing keliling tasik ni sejauh 3km... Terror la Ummi... Haha, perasan... Baru 1 round, tu pun jalan je...

Masih TIDO....

Dah habis pusing 3km pun, Anas tetap juga TIDO...

Ummi sambung cita pasal kenduri Uncle Haris kat next entry la... Penat la plak malam ni... Tunggu Anas tido baru leh berblogging... Anas plak taknak tido kat atas bouncer dia, nak tido atas riba Ummi jugak... Ni sambil meriba Anas la ni, lenguh dah kaki... Sekarang pun dah 12.40am... Ngantuk nya...


Ummi & Abah sayang Anas

2 comments:

Ummi Salsabila said...

huhu.nilah namaenya blogger tegar..huhu
uih,anas lenanye tido.mlm berjaga ye.xbg ummi tido..hehe.aufa pun dulu camtu..

Ummi Shira (AshAnas) said...

huhu, dah ter'addicted' dah ngn blog ni... malam tido lambat dia ni, kul 1 lbh baru nak tido... Kadang2 menangis je, kadang2 nak bersembang2 la plak... hehe

Now it is easy to present special someone a great personalized photo gift.

Happy Breastfeeding!

Happy Breastfeeding!

My Breastfeeding Achievement Awards

Lilypie Breastfeeding tickers
Silver 6 weeks
Rose Quartz 3 months
Garnet 6 months
Amber 9 months
Gold 12 months
Emerald 18 months
Sapphire 2 years

Our Family

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Anas-Ummi-Abah

Anas-Ummi-Abah

Anak susuan AshA's Family

Anak susuan AshA's Family
Akifah Solehah bt Faidzul Mursyidi