"Ya Allah, Kau telah kurniakan kami anak-anak dan zuriat dalam keadaan sebaik-baiknya. Kami memohon kepadaMu...., perelokkanlah akhlak mereka, permudahkanlah perjalanan hidup mereka, lindungilah mereka dari fitnah dunia, kurniakanlah mereka jodoh dari kalangan orang yang baik-baik. Jadikanlah mereka anak-anak yang mengerjakan sholat dan lembut hatinya serta ampunkanlah mereka. Sesungguhnya kami tidak mempunyai kekuatan melainkan Engkau yang mempunyai kekuatan. Amin..."

Ads

Exchange Link di sini

Blog ini adalah berkenaan parenting dan cerita tentang AshA's FaMiLy, cerita untuk anak-anak kami...

Saya seorang ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu. Saya sangat suka berkongsi tentang breastfeeding dan saya menyokong breastfeeding. Saya bersedia berkongsi dengan pembaca, anda tanya, saya cuba jawab....

Saya juga sangat berminat dengan pendidikan dan tarbiyah awal anak-anak. Apa yang saya dapat, saya kongsi di sini. Harap anda juga dapat berkongsi dengan saya.

Semua tulisan dan gambar2 di sini adalah hak milik AshA's FaMiLy, kecuali yang telah dinyatakan telah di ambil dari mana2 sumber.

Harap pembaca menghormati hak milik saya. Sila maklumkan pada saya jika ingin ambil apa2 dari sini ya! Jangan la copy & paste tanpa kredit pada saya....

Apa yang ditulis adalah berdasarkan pengalaman dan sedikit kajian dan perbincangan.

Sekiranya pembaca tidak selesa dgn tulisan ini, sila maklumkan secara privacy kpd saya dan anda boleh close blog ini sekiranya anda merasakan entry dalam blog ini tak berkaitan dan tak sesuai dgn anda... Janganlah sengaja nak mensensasikan blog comel saya ni...

Harap maklum dan Selamat Membaca!

Tuesday, January 18, 2011

Akhirnya dapat jugak apa yang diidam2kan tu...

Ramai yang tahu Ummi gi KL baru2 ni sebab nak makan nasi kukus ayam berempah kat Greenwood, Gombak. Ummi ade cite pasal mengidam ni dalam entry sebelum2 ni kan. Kat status fb Ummi pun Ummi dok kecoh pasal Ummi mengidam nasi kukus ayam berempah kat Greenwood ni. Siap suh member Ummi gi amik gambar lagi. Tapi die tak sampai hati, hehe... Kalau orang tanya rasa camne ngidam tu, Ummi tak tahu la nak jawab. Ummi cuma rasa nak makan, selalu teringat, terbayang dan rasa nak nangis bila rasa cam susah nak dapat.

Semua orang yang terdekat ngan Ummi sume cadangkan suh cuba nasi kukus yang lain. Sume nak tolong beli. Siap tolong gi cari lagi. Tapi ntah la, Ummi cuma nak yang kat Greenwood tu je. Bukan sume nasi kukus dan kuah die tu rasa sama kan. Ummi dok teringat yang tu je tau... Tu yang Abah sanggup bawak Ummi ke KL semata2 nak makan nasi kukus tu... Ye! Semata2!

Klik gambar untuk baca dgn lebih jelas ya...
Ni la nasi kukus nye... Die bungkus la... Ni yang Ummi taruk dalam pinggan, bahagi dengan Anas sikit. Sebenarnya ni bungkusan yang ke-2 utk Ummi. Yang first tu dah selamat masuk perut tanpa sempat amik gambar. Lapar nye pasal. Tak teringat langsung nak amik gambar.

Malam tu, ex-roommates Ummi kat UIA yang beli & bawa nasi kukus dtg umah kami. Terharu sangat diorang baru balik kerja sanggup datang untuk Ummi dan baby dlm perut ni.

Sebenarnya, lepas makan tu, baru sedar, mengidam jumpa kawan2 lama rupanya. Sedih diorang datang sekejap sangat. Balik keje lambat satu hal, dengan letihnya, sesat lagi masa nak datang umah kami tu... Niway, thanks sangat2 korang ~Ellia~Zai~K.Wana~K.Huda~K.Muni~


Esoknya tu kami meronda la. Kami breakfast kat umah je. Pastu hi umah Achik Ummi kat Sentul. Achik Ummi ni lelaki tapi bekas chef kat hotel (dah lama sangat dah pencen jadi chef). Tapi kalau dah de bakat memasak tu, mana ade pencennya kan. Setiap kali kami gi umah Achik ni mmg best la die jamu makan. Hari Sabtu hari tu, rezeki kami makan western - chicken omelet dgn fries & sosej. Dah selalu sangat Achik ajar Ummi wat omelet tapi tak pernah menjadi.... (-_-)



Next entry: Jumpa teman2 bloggers. Siapa ya?

Nukilan Ummi & Abah buat anak kesayangan, Anas
us-kecik

5 comments:

Nurul Izza said...

ish ish ish.. ummi, sedapnye...
klaka kan pregnant ni? mcm2 nak makan...bila xpregnant lgsg xrs nk makan .hehe

Zaidah said...

mcm nasik dagangkan ummi.....

Suziey Ahmad said...

oooo ini la rupe bende yg diidam2kan yek..hahha..gigih yek turun kl semata krna nasi ni:p

Ummi Salsabila said...

Lega dpt mkn jugak akhirnya..;)
dah dpt,terus diam kn...huhu

wana82 said...

lama tk baca blog shira..tiba2 bc pasal nasi kukus ni..tu la sat sgt jumpa la..hmmm bila la leh jumpa lg..

Now it is easy to present special someone a great personalized photo gift.

Happy Breastfeeding!

Happy Breastfeeding!

My Breastfeeding Achievement Awards

Lilypie Breastfeeding tickers
Silver 6 weeks
Rose Quartz 3 months
Garnet 6 months
Amber 9 months
Gold 12 months
Emerald 18 months
Sapphire 2 years

Our Family

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Anas-Ummi-Abah

Anas-Ummi-Abah

Anak susuan AshA's Family

Anak susuan AshA's Family
Akifah Solehah bt Faidzul Mursyidi

Blog Archive