"Ya Allah, Kau telah kurniakan kami anak-anak dan zuriat dalam keadaan sebaik-baiknya. Kami memohon kepadaMu...., perelokkanlah akhlak mereka, permudahkanlah perjalanan hidup mereka, lindungilah mereka dari fitnah dunia, kurniakanlah mereka jodoh dari kalangan orang yang baik-baik. Jadikanlah mereka anak-anak yang mengerjakan sholat dan lembut hatinya serta ampunkanlah mereka. Sesungguhnya kami tidak mempunyai kekuatan melainkan Engkau yang mempunyai kekuatan. Amin..."

Ads

Exchange Link di sini

Blog ini adalah berkenaan parenting dan cerita tentang AshA's FaMiLy, cerita untuk anak-anak kami...

Saya seorang ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu. Saya sangat suka berkongsi tentang breastfeeding dan saya menyokong breastfeeding. Saya bersedia berkongsi dengan pembaca, anda tanya, saya cuba jawab....

Saya juga sangat berminat dengan pendidikan dan tarbiyah awal anak-anak. Apa yang saya dapat, saya kongsi di sini. Harap anda juga dapat berkongsi dengan saya.

Semua tulisan dan gambar2 di sini adalah hak milik AshA's FaMiLy, kecuali yang telah dinyatakan telah di ambil dari mana2 sumber.

Harap pembaca menghormati hak milik saya. Sila maklumkan pada saya jika ingin ambil apa2 dari sini ya! Jangan la copy & paste tanpa kredit pada saya....

Apa yang ditulis adalah berdasarkan pengalaman dan sedikit kajian dan perbincangan.

Sekiranya pembaca tidak selesa dgn tulisan ini, sila maklumkan secara privacy kpd saya dan anda boleh close blog ini sekiranya anda merasakan entry dalam blog ini tak berkaitan dan tak sesuai dgn anda... Janganlah sengaja nak mensensasikan blog comel saya ni...

Harap maklum dan Selamat Membaca!

Monday, February 28, 2011

Happy Birthday Abah!

Sebenarnya birthday Abah 24.02.2011 hari tu. Sanah Helwah Abah! Kebetulan Abah dan Atuk sambut birthday pada hari yang sama. So, hari Khamis hari tu agak banyak la Ummi makan. Mula2 dengan Abah pastu dengan family plak. Ummi tempah kek untuk Abah. Menjadi surprise Ummi walaupun Abah balik agak lambat malam tu, hehe... Sayang, lupa nak amik gambar sebab merajuk Abah balik lambat, hehe...

Sempena birthday Abah, Ummi masak laksa untuk Abah. Dah lama Abah request nak makan laksa Ummi. So, hari Jumaat hari tu Ummi masakkan la. Abah ajak kawan2 dia datang makan. Ajak jugak family sebelah Abah tapi Mak Tok Anas tak sihat. Kami plak tak sempat langsung nak gi hantar kat diorang sebab malam tu ada tetamu dari jauh datang.

Masa makan2 siang Jumaat tu, Ummi segan2 nak amik gambar. Sayang kan...

Ummi ni masak je laksa tapi Ummi makan sikit je sebab tekak ni tak rasa nak makan laksa. Abah la makan paling banyak sekali... Malam tu masa kawan2 Abah sampai, Ummi cakap kat Abah, Ummi nak makan nasi, tanak makan laksa. Kebetulan kawan2 Abah request Abah belanja makan Nasi Goreng Udang kat Changlun. Abah terus call toke kedai tu, dia cakap malam tu ada udang, malam esok tak tentu lagi. So, kami terus pergi sana makan Nasi Goreng Udang. Gambar? Ummi tengah tunggu gambar dari kamera kawan Abah...

Hadiah apa untuk Abah? Haha, memang susah nak jawab soalan ni. Sebabnya Ummi tak tahu nak bagi hadiah apa kat Abah. Disebabkan Abah ni jenis yang agak cerewet dan sedikit high taste, Ummi suh Abah cari sendiri hadiah die. Aci tak? Haha... Tapi Ummi cakap la Ummi nak bagi hadiah beg kat die sebab beg die sekarang dah koyak sana-sini, bertampung sana-sini... Kalau Ummi cari sendiri, takut Abah tak berkenan. So, biar Abah cari sendiri, nanti Ummi bayarkan, hehe...



Nukilan Ummi & Abah buat anak kesayangan, Anas
us-kecik

No comments:

Now it is easy to present special someone a great personalized photo gift.

Happy Breastfeeding!

Happy Breastfeeding!

My Breastfeeding Achievement Awards

Lilypie Breastfeeding tickers
Silver 6 weeks
Rose Quartz 3 months
Garnet 6 months
Amber 9 months
Gold 12 months
Emerald 18 months
Sapphire 2 years

Our Family

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Anas-Ummi-Abah

Anas-Ummi-Abah

Anak susuan AshA's Family

Anak susuan AshA's Family
Akifah Solehah bt Faidzul Mursyidi

Blog Archive