"Ya Allah, Kau telah kurniakan kami anak-anak dan zuriat dalam keadaan sebaik-baiknya. Kami memohon kepadaMu...., perelokkanlah akhlak mereka, permudahkanlah perjalanan hidup mereka, lindungilah mereka dari fitnah dunia, kurniakanlah mereka jodoh dari kalangan orang yang baik-baik. Jadikanlah mereka anak-anak yang mengerjakan sholat dan lembut hatinya serta ampunkanlah mereka. Sesungguhnya kami tidak mempunyai kekuatan melainkan Engkau yang mempunyai kekuatan. Amin..."

Ads

Exchange Link di sini

Blog ini adalah berkenaan parenting dan cerita tentang AshA's FaMiLy, cerita untuk anak-anak kami...

Saya seorang ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu. Saya sangat suka berkongsi tentang breastfeeding dan saya menyokong breastfeeding. Saya bersedia berkongsi dengan pembaca, anda tanya, saya cuba jawab....

Saya juga sangat berminat dengan pendidikan dan tarbiyah awal anak-anak. Apa yang saya dapat, saya kongsi di sini. Harap anda juga dapat berkongsi dengan saya.

Semua tulisan dan gambar2 di sini adalah hak milik AshA's FaMiLy, kecuali yang telah dinyatakan telah di ambil dari mana2 sumber.

Harap pembaca menghormati hak milik saya. Sila maklumkan pada saya jika ingin ambil apa2 dari sini ya! Jangan la copy & paste tanpa kredit pada saya....

Apa yang ditulis adalah berdasarkan pengalaman dan sedikit kajian dan perbincangan.

Sekiranya pembaca tidak selesa dgn tulisan ini, sila maklumkan secara privacy kpd saya dan anda boleh close blog ini sekiranya anda merasakan entry dalam blog ini tak berkaitan dan tak sesuai dgn anda... Janganlah sengaja nak mensensasikan blog comel saya ni...

Harap maklum dan Selamat Membaca!

Thursday, March 31, 2011

Hadiah Birthday


Inilah hadiah birthday dari Ummi & Abah untuk Anas tahun ni. Ingat tak Ummi pernah cerita ttg hobi Anas main iPod Ummi? Dalam iPod Ummi tu, dia suka application MyFirst Iqra'. Application tu dari IslamKids.my ni la. Ummi jumpa produk ni dari Brainy Young Caliph. Terus niat nak hadiahkan untuk Anas sempena dia 2 years old.

Anas excited sangat dapat hadiah ni. Tapi rasanya Ummi yang terlebih excited, hehe... Tak sabar nak ajar dia macam-macam. Ummi suka la buku2 ni. Menarik perhatian kids to learn. Lukisan kartun dia pun comel sangat. CD dia Ummi cuba bukak kat TV tapi takleh baca. Belum cuba kat laptop or komputer lagi sbb tak sempat. Weekend ni, insya'Allah...

This CD set is best used as an educational aid for your 2-4 years old kids. The cute and interactive characters makes learning about Islam and FUN adventure for the Baby Khalifah.
So what will you get when you purchase this set? 
  • 6 Baby Khalifah CDs on [My First Solat], [My First Kalimah], [My First IQRA], [My First Arabic], [My First Adab] & [MyFamily],
  • 6 workbooks, on [My First Solat], [My First Kalimah], [My First IQRA], [My First Arabic], [My First Adab] & [MyFamily],
  • 1 color set,
  • 1 car sticker,
  • 1 flashcard set; and
  • 1 bookmark.

Harga? RM90.00 sahaja. Berbaloi kan....


Nukilan Ummi & Abah buat anak kesayangan, Anas
us-kecik

9 comments:

mummy_ayu said...

bagus la...hadiah yg sgt berfaedah..

yatie chomeyl said...

nti nk install gak la my firstiqra tu dlm iphone nazhan. ni tgh nk ajar dia alif ba ta jugak longsid with hiragana letters (japanese fonts)

ibu MZW @ farah idayu said...

salam, saya sangat2 berminat! rasa cam nk beli jek utk zharif juga =) thnx shira 4 sharing!

Rizziela said...

kat mana nak beli yer?

Ummi Shira (AshAnas) said...

Rizziela, sy beli dr brainy young caliph. Awk click je kt nama tu, sy dh link kan.....

Ummi Salsabila said...

aik,samalah entry kita shira..Hahaha
kelakar pulak!
Aufa pun suka islamickids jugak!

f a i z a h 's said...

aisya pun da bli 1set... :)

MamaYatie said...

RM 90- worth it rasanya..pengisian tu paling penting kan..

Azurah Anuar said...

Alhamdulillah, saya terjumpa dengan blog dan entry ini. :)

Terima kasih kerana bantu promosi BYC, Puan Asha.

Baby khalifah memang sangat menarik. Infact, dalam kelas Smart solat dan IQra' kami, walaupun ada pelajar sebesar 9 tahun, masih lagi berminat dengan perisian ini.

Insya Allah, jika digunakan dengan baik dan cermat, boleh simpan lama.

Satu tips yang saya boleh kongsi, jika puan mahu gnakan buku latihan itu untuk anak-anak yang lain, puan scan sahaja bukunya. bila hendak digunakan, puan print dan berikan kepada anak.

Insya Allah, ramai yang boleh memperolehi manfaatnya.

Semoga kita semua istiqamah dan sabar dalam mendidik anak-anak kita supaya jadi Khalifah Allah yang hebat dimukabumi dan di akhirat nanti.

Insya Allah.

Now it is easy to present special someone a great personalized photo gift.

Happy Breastfeeding!

Happy Breastfeeding!

My Breastfeeding Achievement Awards

Lilypie Breastfeeding tickers
Silver 6 weeks
Rose Quartz 3 months
Garnet 6 months
Amber 9 months
Gold 12 months
Emerald 18 months
Sapphire 2 years

Our Family

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Anas-Ummi-Abah

Anas-Ummi-Abah

Anak susuan AshA's Family

Anak susuan AshA's Family
Akifah Solehah bt Faidzul Mursyidi

Blog Archive